Anne d'Arc kalandjai Orléans-ban :)

2009. január 12. - június 30.: Orléans, Franciaország, Erasmus-ösztöndíj... ezt az időszakot hivatott megörökíteni ez a kis blog, hogy legyen valami nyoma is annak, hogy itt vagyok :)

2009. január 19., hétfő

Első bejegyzés! :)

Kedves Mindenki, aki ezt olvassa! :)
Fogalmam sincs, hogyan szokás egy blogot elkezdeni, pláne folytatni, naplóírásban ugyanis nem voltam jó soha… de remélem, ezt a kis virtuális naplót sikerül tovább életben tartanom, mint szegény néhai, 3 napos korában megboldogult papír-tinta-naplómat! :D
Talán az lesz a legjobb, ha egyből a lovak közé csapok… :)
Szóval itt vagyok Orléans városában, immáron egy hete. A városból eddig sajnos nem sokat láttam, mivel az egyetem (és a kollégium is) jó messze van a központtól (villamossal kb. 30 percre, egy La Source nevű külvárosban), és az első héten annyi mindent kellett intéznem, illetve beszereznem, hogy leginkább itt a környéken mászkáltam fel-alá. Az egyetemi campust már nagyjából sikerült feltérképeznem, szerencsére az én kollégiumom a legmagasabb épület itt, úgyhogy eddig mindenhonnan sikeresen hazataláltam :) Bár a legelső nap olyan köd volt, hogy nem láttam a kolit, és emiatt tettem egy jó nagy kerülőt, de mostanra már kiismerem magam annyira, hogy a köd sem zavar össze :)
Így elsőre most nem bocsátkoznék hosszasabb élménybeszámolóba, inkább következzen néhány kép (gondolom úgy is ez az, ami mindenkit legjobban érdekel :), és amit ezek kapcsán mesélni tudok…
Az a hátsó, sárgásfehér épület, ott a másik mögött, az ott a "Résidence Les Chataigniers", szépen és magyarul a "Gesztenyés" kollégium, melynek 12 impozáns emeletéből itt sajna csak a legfelső 4 és fél látszik :) Az én szobám a 8. emeleten van, szerencsére a folyosó végén, úgyhogy nincs nagy mászkálás az ajtóm előtt. A szobák falai minden emeleten más színűre vannak festve, van kék, zöld, sárga, én pedig nagyon örülök a 8. emeleti szobának, mivel így a szobám (egyik) fala szép narancssárga :D Itt látható egy másik kép a koliról, a lap alján pedig megleshető egy kis minta-video a kollégiumi szobákról... bár az enyém ennek pont tükörképe, de (a fal színét leszámítva) ugyanilyen :D


Íme az én kis szobám, az ajtóból nézve :) Első pillantásra picinek tűnik, de ez csak a látszat! :) Valójában tökéletesen jól el lehet férni benne, mindene megvan, ami kell, és ennyit is épp elég rendben tartani... :D



Az ablaktól visszafelé tekintve...



A multimédia-szoba :D




Ez pedig az ágyam, meg egy rakás plüss és kütyü, amivel próbálom otthonosabbá tenni a helyet :)






A konyhám... :) Egyébként minden folyosón van egy közös konyha, ahol lehet főzőcskézni meg mikrózni, de azt hiszem, ezt a lehetőséget nem sűrűn fogom igénybe venni. Egyrészt, mivel nagyon jó kajáldák vannak itt a campusban, vagy 10 kis étterem, mindegyikben másféle kaják (van kínai és török is, meg szendvics-bár, meg pizzéria), és mindenhol van napi menü, az átlag francia étkezdék menüihez képest nagyon jó áron. Másrészt, a hétvégi tapasztalataim elég hatásosan elvették a kedvemet a konyhatündérkedéstől... Történt ugyanis, hogy szerettem volna megsütni két szelet husit. Fogom a kis cuccomat, megyek ki a konyhába naívan és gyanútlanul... Erre látom ám, hogy ott rotyog a tűzhelyen két fazék beazonosíthatatlan, barna lötty, benne valami madzaggal összekötözött zőccség... De olyan szinten forrt, hogy kifutott, és minden (értsd: Minden!) tiszta trutyi volt. És persze sehol senki... Egy pillanatra átfutott az agyamon, hogy feltakarítok, és csakazértis megsütöm a húst, aztán meg hogy bekopogok a folyosón az összes szobába, és ha megvan a "bűnös", élvezettel végignézem, ahogy feltakarít, de végül inkább gyorsan elzártam a tűzhelyet, és visszaiszkoltam a szobámba. Másnap, reménykedve abban, hogy kétszer nem lehet ugyanolyan pechem, visszatértem a tett színhelyére. (A konyháról egyébként, a falra kifüggeztett tájékoztató alapján azt kell tudni, hogy a takarítónénik elvileg minden nap takarítják, hogy nem szabad otthagyni a pulton a szennyes edényeket, és hogy van egy szép nagy szemeteszsák, aminek a használatára külön felhívják a figyelmet...) Ehhez képest az előző nap kiömlött barna trutty továbbra is ott díszelgett, rászáradva a tűzhelyre, egy tenyérnyi szabad hely nem volt a pulton a halomnyi koszos edénytől, továbbá a földön és a mosogató lefolyójában a lehető legváltozatosabb választékban sorakoztak kisebb-nagyobb kajamaradványok. Azonban a húst muszáj volt megsütnöm, úgyhogy letörölgettem a trutyi nagyját legalább az egyik főzőlap környékéről, majd föltekertem az elektromos tűzhely megfelelő gombját, és nekiláttam, hogy némi helyet szorítsak magamnak a pulton. (Pár perc múlva feltűnt, hogy valami nem stimmel, mert nem melegszik a főzőlap, úgyhogy a következő 10 percet azzal töltöttem, hogy több különböző szögből megfigyeltem a tűzhelyet, és közben szuggeráltam, hogy: "Múkodj!" Aztán, jobb későn, mint soha, felfedeztem a falon egy kis kapcsolót, aminek megnyomása végre meghozta a kívánt eredményt. No de ez csak egy kis zárójeles kitérő volt, hogy ne csak a más szemében lévő szálkákról beszéljek :) A lényeg, hogy végül csak kisült az a szegény hús, és el is pakoltam magam után, legyőzve a kísértést, hogy kisikáljam az egész kócerájt (csupán azt nem értem, miért csak akkor tör rám ilyen késztetés, amikor nem otthon vagyok... valószínűleg mert otthon sosincs ekkora dzsuva :) Azt mindenesetre megfogadtam, hogy ha nem muszáj, többet nem teszem be a lábam a konyhába... (ezzel csak az a bökkenő, hogy a hűtőmben egy doboz nyers tojás, a fiókban meg némi rizs és tészta várja, hogy alkossak belőle valamit...) De ezek után azt hiszem, megelégszem a menzakajával, meg a szobámban is elkészíthető szendvicsekkel és zacskós levesekkel :D





A végeredmény: a franciák nagy kedvence (nem, nem csiga :P), a Steak Haché, vagyis darált marhahusi, lapos pogácsa-formájúra nyomkodva, hirtelen kisütve :)




És meg is ettem. Fincsi volt :D


Hmm. Nos, ennyit a konyháról, meg a kaja-témáról :D





Ez pedig a fürdőszoba :) (egy része) Kicsi is, kényelmetlen is, de az enyém :D




Kilátás a szobámból, zoom nélkül. (Abban a ritka pár órában, amikor sütött a nap, mert egyébként szinte folyamatosan esik az eső, vagy ha épp nem, akkor olyan köd van, hogy az orromig alig látok.) Balra, a daru mögött, a horizonton, az ott a város :)



Ez pedig a katedrális a belvárosban, jóóó erős zoom-mal :)





A campus-park egy részlete, befagyott tavacskával, híddal, és az egyik kajáldával.






...Hát, egyelőre ennyit a lakási- és étkezési körülményeimről :) A legvégére következzen egy kép, ami múlt szerdán, az Erasmusosok összeismertetésére megrendezett uzsonnázós összejövetelen készült:



Rosalba-val és Anna-val, a két olasz leányzóval, akik alig beszélnek pár szót franciául (angolul meg egyáltalán nem), de azért aranyosak :) A koronák és a kezemben büszkén szorongatott kis figura története pedig a következő: A franciáknál januárban van egy farsang-szerű ünnep, amikor hagyományosan egy "Galette des rois" (Királyok lepénye) nevű, nagyon finom mandulás sütit esznek, amiben egy kis figura van elrejtve. Aki ezt a figurát megtalálja, azé lesz a sütihez járó korona, amit egész nap viselnie kell, így aznap ő a király, vagy királynő. Mivel mi elég sokan voltunk, nem lett volna elég egy süti, így aztán három korona is gazdára talált a délután során, az egyik épp az én személyemben, miután sikerült kihalásznom a sütiszeletemből a szerencsét hozó szobrocskát :) (Az olasz lányok csak a fotó kedvéért vették kölcsön a másik két koronát :)

Mára zárom soraimat, folyt. köv. :)


(Azt nem ígérem, hogy holnap, sem azt, hogy nagyon sűrűn fogok ide írni, tekintve, hogy igen korlátozottak az internetezési lehetőségeim, de azért igyekszem majd! :)



Szerk. 2009.01.28.: Juci kívácsiságának kielégítésére :) Íme a kis figura, ami a Galette-szeletemben bújt meg:


Skinner, kb 2 cm magas, valamiféle hőálló műanyagból (gy.k.: a gonosz főszakács a L'ecsó c. műalkotásból - bár nem igazán hasonlít :) - Őszintén szólva kicsit elszontyolodtam, mikor a ragacsos almaréteg eltávolítása után ő bukkant elő. Részben azért, mert a másik két királynőnek bezzeg a két cuki patkány, Remy és Emil jutott :) De inkább azért, mert emlékszem, hogy gyerekkoromban még ízléses, szépen kidolgozott, törtfehér színű király- illetve királynő-szobrocskákat (olyanok voltak, mintha elefántcsontból lettek volna kifaragva) rejtettek a Galette-ekbe, ehhez képest mostanra már ez a szép hagyomány is így elk*rvult (már bocsánat a kifejezésért), ebből is Walt Disney-reklámot csináltak... Hát mivé lesz a világ, kérem szépen? :( Még szerencse, hogy legalább a francia identitás megmaradt, és nem mondjuk Mulant, vagy a Lilo és Stitch valamelyik szereplőjét sütötték a sütibe... :)

13 megjegyzés:

  • Időpont: 2009. január 22. 8:23 , Anonymous Névtelen írta...

    A 8.-on laksz? @_@ Egyébként tiszta luxus ez a szoba (főleg a fürdő), és ez a színes falasdi is jó ötlet. Egyetlen (viszont nagy!) negatívum, hogy a szobákban nincs net. Bár ha lenne, akkor lehet, hogy végképp nem dugnád ki az orrodat. :D Ágyneműt ők adnak, vagy otthonról vittél? Mosni hol tudsz? És mi a helyzet a takarítóeszközökkel? A tévé a szobához tartozik? (Ha igen, akkor ez már tényleg inkább hotel, mint kollégium - legalábbis a magyarországi állapotokhoz képest.)
    Nem hiszem el, hogy képes voltál elcipelni egy faliszőnyeget. XD A macskákra nem szólok semmit, mert szerintem én is megőrülnék, ha fél évig kizárólag csak használati tárgyakkal lennék körülvéve. Gondolom a vízforralót is otthonról vitted. Így nem csoda, hogy annyi cumód volt. XD Bár a vízforraló kétségkívül hasznos dolog.
    Ez a húsos sztori nagyon gáz. XD De még a pécsi kolikban sincs ekkora szenny a konyhákban. XD De talán ellensúlyozza ezt a - számomra - szokatlanul sok és változatos étterem.
    Milyen fényképezőgépet vittél? Azt, amit én is ismerek a gimis időkből, vagy már rég kaptál egy újat?
    Nagy mázlid volt a koronával, tök menő, hogy te találtad meg az egyiket. :D Miből volt? Meg is tarthattad? És a figura mit ábrázol, és miből van? Azt is eltetted?
    Más magyarok nincsenek ott rajtad kívül? Nem akarok bunkó lenni, de az olasz csajok mit keresnek ott, ha gyakorlatilag nem beszélnek külföldiül? XD Milyen nemzetiségűekkel találkoztál még?

     
  • Időpont: 2009. január 28. 8:42 , Blogger Adri írta...

    Jelentem itt jártam! :) Várjuk a sűrű bejegyzéseket! :)

     
  • Időpont: 2009. január 28. 10:50 , Blogger Minou írta...

    @ Édri: Cija, örülök neked :) Igyekszem megfelelni az elvárásoknak! :)

    @ Yuriko-chan: Köszönöm szépen a sok kérdést, jól esik az érdeklődés! :D Bocsánat, hogy ilyen sokára reagálok, de most megpróbálok szépen válaszolni mindenre :)
    - Bezony, a 8.-on lakom, de van ám lift :) Méghozzá olyan fifikás, hogy külön van a páros és a páratlan emeletekhez :)
    - Hát, az biztos, hogy a magyar kollégiumi viszonyokkal nem nagyon lehet összehasonlítani ezt a szobát :) Luxusnak azért nem mondanám a fürdőt, igazából a franciák ezt nem is fürdőszobának ("salle de bains") hívják, hanem "3 funkciós kabinnak ("cabine tri-fonction); annyira szűkös az egész, hogy állandóan beverem a könyökömet a falba (bár ez tőlem tágasabb helyen sem nagy teljesítmény :D) és zuhanyzáskor az egész tiszta víz lesz - de tényleg nem panaszkodom, a lényeg, hogy nem kell kimászkálnom a folyosóra... Egyébként a múlt héten voltam két másik kollégiumban, más erasmusosoknál, az egyikben egy kicsit nagyobbak a szobák, mint az enyém, és ott van külön konyha minden szobában, de a fürdőszoba ott is pont olyan pici, a másik koliban meg csak egy mosdókagyló van a szobában, a konyhák és a fürdőszobák is folyosónként közösek. És semelyik másik koli nincs olyan szép állapotban, mint az enyém, mert az nemrég lett felújítva, a többi pedig már lelakottabb. Szóval, mindent összevetve, teljesen jól jártam :)
    - Ha lenne netem, valóban kevesebb indíttatásom lenne arra, hogy elhagyjam a szobámat :D De most már nem is ülök annyit otthon. Múlt héten még buliban is voltam (majd a következő bejegyzésben mesélek) :)
    - Ágyneműt hoztam magammal, bár lehet a koliban is kapni, pár euróért havonta, de az ilyen francia fajta hurka-párnás, takaróhuzat helyett csak egy lepedőt adnak a pokróc alá, szóval nem szeressem.
    - Mosni a zuhany alatt szoktam, vagy a wc lehajtott fedelén, lavórban XD Egyébként van egy mosoda a koliban, 3 mosógép, 3 szárítógép, elég ijesztő behemót példányok, de most már lassan időszerű lesz becserkészni egyet-egyet. Asszem 3 euró egy mosás, 2 euró a szárítás, szóval jobban megéri a szobában elintézni a dolgot, de pl. az ágyneműket helyszűke miatt elég nehezen tudnám ott kilötykölni. Ja, és a mosószert meg az öblítőt is nekünk kell vinni a mosodába - még jó, hogy hoztam azt is magammal otthonról :D
    - Takarítóeszközök: nos ez kimerül egyetlen böhömnagy, őskövület porszívó "személyében", amit a portáról lehet kölcsönkérni szükség esetén. Egyszer láttam, amint az egyik szomszédom megpróbálta bevonszolni a szobájába - elég nehezen fért be az ajtón. Szóval nagyon ki van ez találva :D Én hoztam magammal egy pár alapvető dolgot otthonról (igyekeztünk mindent otthon beszerezni, amit csak lehetett, mert itt Franciaországban azért mégiscsak drágábbak a dolgok, és mivel kocsival jöttünk, nem volt annyira nagy gond kicuccolni), viszont látva, hogy mi a helyzet porszívó-fronton, még az első héten vettem egy pofás kis porszívót, ami még a szekrénybe is befér :)
    - A tévé az saját, vagyis Alainé, csak kölcsönkaptam, amíg itt vagyok :)
    - A faliszőnyeg az eredetileg a földre volt szánva, mert nem tudtam, hogy padlószőnyeges a szoba (mondták még mielőtt kijöttem volna, hogy nem árt szőnyeget hozni, mert nagyon rideg-hideg a padló linóleum-burkolata, de mint kiderült, ez csak a többi kollégiumra vonatkozik), aztán, mikor kiderült, hogy a fal papírvékony és emiatt iszonyú hideg, hamar új értelmet nyert a szőnyeg léte :) És nem én cipeltem, hanem a kocsi :P :)
    - Igen, a vízforraló is otthonról, vagyis Alaintől van :) Apropó... Ma épp azon tűnődtem, vajon lehet-e vízforralóban tojást főzni... (mindent, csak ne kelljen kimenni a konyhába) XD
    - A konyhai állapotok azóta sem sokat változtak. Bár tegnap végre megjelentek a takarítónénik, és valamit alkothattak, mert jó sokáig zárva volt a konyha - de mára már helyreállt a régi rend, és ugyanolyan békésen sorakoznak a szennyes edények és a kajamaradékok a pulton, mint eddig.
    - Karácsonyra kaptam egy fényképezőgépet a Nagyimtól :) Most még csak tanulom, mert az előzőhöz képest komolyabb, bonyolultabb kis masina, de nagyon jóóó :)
    - A korona sima aranyszínű papírból van, természetesen megtarthattam, és a figurát is :) (utóbbiről részletesebben a bejegyzésben) :)
    - De, vannak más magyarok is szerencsére :) Egy geográfus doktorandusz lány tőlünk a PTE-ről, egy másik doktorandusz lány az ELTE térképészet tanszékéről, egy fiú, szintén az ELTE-ről, de vele még nem találkoztam, és van egy francia lány is, akinek az anyukája magyar, és elég jól beszél magyarul ő is :) Az olaszokkal kapcsolatos kérdésed bennem is felmerült, de mentségükre legyen mondva, hogy nagyon igyekeznek, és már ezalatt a két hét alatt is észrevehetően fejlődött a francia tudásuk :) De már mondtam nekik, hogy ha nagyon nem megy, mondják nyugodtan olaszul, és rettentő büszke vagyok magamra, mert többnyire megértem, mit akarnak :)
    - Van még egy rakás spanyol, az olaszokon kívül még két spanyol lánnyal vagyok jóban. Aztán vannak németek, angolok, lengyelek, csehek, lettek, oroszok, románok, osztrákok... van két ausztrál csaj is :) (persze ők nem Erasmusosok, hanem valami más cserekapcsolattal csöppentek ide)

    Nos, remélem, minden kérdésedre válaszoltam, és kielégítőek voltak a válaszaim :)

     
  • Időpont: 2009. január 28. 11:01 , Anonymous Névtelen írta...

    Köszönöm a kimerítő válaszokat. :)

     
  • Időpont: 2009. január 29. 5:12 , Anonymous Névtelen írta...

    Szia Mariska! Sziasztok lányok :)

    Ezentúl én is rendszeresen fogom olvasni a blogot, úgyhogy tessék gyakran és sokat írni!
    Nagyon szeretem olvasni az írásaidat, hiszen tudod. Többször hangosan felnevettem :D Szinte látom magam előtt, ahogy szugerálod a túzhelyet, hogy "működj" :D
    Egébként milyen az a francia hurka-párna?

     
  • Időpont: 2009. január 29. 5:39 , Blogger Adri írta...

    Sziasztok! :) Anna-Mari, hogy kell ilyen blogot csinálni? :) Hol kell regisztrálni, meg ilyesmi? Én is akajjjjooook :)
    Pusz.
    A.

     
  • Időpont: 2009. január 29. 6:46 , Anonymous Névtelen írta...

    Szija Maris, szebusztok leányzók!
    Én ám nem is tudtam, h te is beléptél az erasmusosok népes táborába.. o.O
    Mindenesetre ha már így megtaláltalak titeket, én is várom a többi bejegyzést, mert érdekel h miujs Véled az nagy távoli Fransziaországban :)
    Mindenkit erősen puszilok!!! :)
    Bib

     
  • Időpont: 2009. január 29. 10:13 , Anonymous Névtelen írta...

    Szia Maris!

    Jobban vagy már?
    Nagyon várjuk már a beszámolódat a buliról. Furdalja az oldalunkat a kíváncsiság rendesen :D

     
  • Időpont: 2009. január 31. 3:14 , Blogger Mesu írta...

    Szia Marisch!

    így van! várjuk a többi bejegyzést!! Minden kis hülyeséget beírhatsz, h pl a kretén kínaiak megint kutyahús levest főztek a konyhán, és ázott kutyaszag terjengett az egész emeleten...meg minden ilyesmit! :)

     
  • Időpont: 2009. január 31. 12:21 , Blogger Minou írta...

    @ Dorci: Köcönöm! :) Jó tudni, hogy a régi rajongóim hűségesek maradtak hozzám :D Ígérem, igyekszem tartani a színvonalat! :D A francia hurka-párna, az egész egyszerűen egy hosszúkás, hurka formájú párna, amin elég kényelmetlenül lehet aludni.

    @ Adri: a www.blogspot.com-on kell regisztrálni, és követni az utasításokat :) Nem nehéz :) Bár még én is csak most tanulom, hogy mi hogy műxik :)

    @ Bib: Örülök, hogy te is itt! :) Tök jól összehozom itten a kis csapatot :D Hát igen, beléptem, bár a "belerántottak", vagy "belelöktek" találóbb kifejezés lenne - én eredetileg nem akartam jönni, de most már örülök neki, hogy itt vagyok :D

    @ Bukkan: Köszönöm, jobban vagyok, bár teljesen még nem gyógyultam ki a takonykórból, és egyelőre nem is látok rá sok esélyt, mert annyira hideg van itten mindenhol... Ma reggel megint be volt fagyva a tó, pedig pár napja már nem volt... és a koliban is meg kell fagyni, itt az internetes szobában nincs fűtés, a szobámban éjszaka kikapcsolják a fűtést, ráadásul az ablak fölött van egy szellőzőnyílás, amin húz be a hideg levegő, pont az ablak alatt lévő ágyra - hát én igyekszem jól felöltözni, meg több takarót magamra rakni, de még így sem igazán lehet elkerülni a megfázást :S No de egyébként tényleg minden szuper :D
    A buli. Nos, igen. Szóval... Figyelem, mindenki: legyetek rám nagyon büszkék, és véssétek jól emlékezetetekbe eme jeles eseményt, mert nem valószínű, hogy elő fog fordulni még egyszer: Múlt héten elmentem egy buliba! :) Amolyan átlagos tucc-tucc zenés, zsúfolt, piálós-cigizős-táncikálos esemény volt, végül is nem éreztem magam annyira rosszul, mint amennyire féltem tőle, mert a magyar csajszival beszélgettem végig - viszont épp emiatt azt a következtetést vontam le a dologból, hogy mi a csodának menjek el egy olyan helyre beszélgetni és iszogatni, ahol a saját hangomat is alig hallom, amikor ugyanezt csendesebb környezetben is megtehetem? :D

    @ Mesu: Ok :D Csak az a baj, hogy nagyon ritkán jutok el odáig, hogy írjak, mert vagy nem jutok nethez, vagy ha itt vagyok, blogírás helyett msnezek :P :) Mostanában meg annyi minden történik velem, hogy hirtelen semmire se nincs időm :) No de majd a következő blogbejegyzésben beszámolok erről is :D

     
  • Időpont: 2009. február 1. 12:49 , Blogger Adri írta...

    Khhm, khmm, ideje megejteni a 2. bejegyzést! :D

     
  • Időpont: 2009. február 8. 2:06 , Anonymous Névtelen írta...

    Na mi lesz már? XD

     
  • Időpont: 2009. február 9. 8:46 , Blogger Mesu írta...

    tényleg mi lesz már?!?!?!?!?!?!?!?!? :D

     

Megjegyzés küldése

Feliratkozás Megjegyzések küldése [Atom]

<< Főoldal